Pengalaman Berjaya Turunkan Kolesterol Dengan Phytocol ST

testimoni kolesterol

Ada orang yang menganggap masalah kolesterol adalah masalah yang biasa dan tak perlu diberikan perhatian. Disebabkan itu, tiada inisiatif yang diambil untuk menurunkan bacaan kolesterol.

Jadi dalam entri kali ini saya ingin kongsikan dua pengalaman hidup mereka yang menghadapi masalah kolesterol tinggi.

Bukan semua kolesterol tu tak baik. Ada juga jenis kolesterol yang baik dan sangat diperlukan badan macam si HDL.

Kolesterol Baik VS Kolesterol Jahat

Ldl ni atau gelaran lain dia kita panggil sebagai kolesterol jahat. Eh,bukan suka-suka tau nak panggil dia kolesterol jahat ni.

Jahat tak jahatnya Ldl ni sebab bila Ldl ni makin tinggi dan meningkat dalam badan, dia boleh mengeraskan saluran arteri kita.

Menurut American Heart Association (AHA), kadar Ldl yang tinggi boleh akibatkan pengumpulan plak kat dinding arteri kita. Bila plak menimbun, dia boleh akibatkan 2 benda buruk :

Pertama, dia boleh sempitkan saluran darah kita, tindih aliran yang angkut oksigen ke badan.

Kedua, dia boleh sebabkan pembekuan darah yang boleh akibatkan salur darah pecah dan halang aliran darah dan menyebabkan serangan jantung.

Ldl ni lah yang paling-paling kita kena usaha untuk kekalkan dia di paras ideal, iaitu kurang dari 100mg/dl.

Berbeza dengan HDL, kita panggil dia sebagai kolesterol baik. Nah, kenapa si Hdl ni baik, sebab dia akan bantu sistem kardiovaskular kita untuk sentiasa sihat.

Dan sebenarnya Hdl ni bantu untuk singkirkan Ldl dari arteri. Dia akan angkut Ldl ni balik semula ke hati, tempat dimana dia akan dipecahkan dan dihapuskan dari badan.

Hdl yang tinggi dalam badan boleh bantu kurangkan risiko serangan jantung dan stroke, sebaiknya lebih dari 60mg/dl.

Pengalaman Pertama Berjaya Turunkan Kolesterol :

Suami kepada Puan Adilah Manaf, Encik Suhaimi yang pernah menghidap hypertension dan masalah kolesterol yang tinggi. Ikuti kisah beliau.

 

Pengalaman Kedua Berjaya Turunkan Bacaan Kolesterol :

Mr. Ethan Wang yang alami masalah kolesterol tinggi dalam badan

cara turunkan kolesterol dgn phytocol ST

 

“I have high LDL cholesterol problem due to my eating habit. I love “fat” and this is basically a typical Malaysian diet. In Malaysia, there are more than 6 million adults like me with high cholesterol problem.

Below is lab test result for my LDL
26-Mar-14: my LDL level is 129 mg/dl which was at unhealthy level.

Then, I started to use the Phytocol-ST with 4 tablets per day (2000 mg of phytosterols). To test the result, I stopped taking OmegaGuard, Lecithin and even reduce the intake of ESP Soy Protein. My diet were very unhealthy – loaded with fat and less fiber, vegatables and fruits.

What happen after 2 months?
I tested my LDL level again on 30-May. Test result was 101 mg/dl. Total reduction of LDL level is 22%!!

So, hope you can share the Phytocol-ST with friends and families. Reduction in cholesterol may reduce the risk of heart attack, stroke, hypertension and etc”.

******************

Saya mempunyai masalah kolestrol LDL yang tinggi akibat tabiat pemakanan saya. Saya gemar memakan makanan yang mengandungi lemak dan ini merupakan perkara biasa dalam diet harian warga Malaysia. Di Malaysia, seramai 6 juta orang mempunyai masalah yang serupa dengan saya; kandungan kolestrol yang tinggi di dalam tubuh badan.
Saya membuat ujian makmal pada 26 Mac 2014. Keputusan bagi paras kolestrol LDL saya adalah 129mg/dl dan ini adalah sesuatu yang tidak sihat dan membimbangkan.

Saya kemudiannya mula mengambil 4 tablet Pyhtocol-St setiap hari yang mengandungi 2000mg fisoterol yang memenuhi keperluan fisoterol harian yang diperlukan. Bagi memastikan keberkesanan Pyhtocol-St ini, saya berhenti mengambil Omega Guard, Lecithin dan mengurangkan pengambilan ESP. Dalam masa yang sama, saya masih mengambil menu yang tidak sihat dan penuh dengan makanan berlemak dan kurang mengambil makanan berbentuk fiber, sayur atau buah-buahan.

Apa yang terjadi selepas 2 bulan?

Saya menjalani ujian makmal sekali lagi pada 30 Mei 2014. Hasilnya, paras kolestrol LDL saya telah berkurangan kepada hanya 101 mg/dl sahaja; 22% pengurangan berbanding ujian sebelum ini!

Saya menyeru anda untuk menyebarkan kebaikan Phytocol-St kepada rakan dan ahli keluarga. Pengurangan paras kolestrol LDL membantu mengurangkan risiko serangan sakit jantung, strok, tekanan darah tinggi dan pelbagai penyakit lain.

************

Result Mr. Ethan Wang SEBELUM dan SELEPAS pengambilan Phytocol ST

SEBELUM
SEBELUM

 

S
SELEPAS

 

Pengalaman Ketiga Berjaya Turunkan Kolesterol Tinggi :

 

high cholesterol

APA ITU PHYTOCOL ST?

Antara produk yang sangat bagus untuk mengawal kolestrol dalam saluran darah. Phytocol ST juga diciptakan khas untuk mencegah kolesterol jahat dari melepasi dinding perut dan masuk ke dalam saluran darah dalam tubuh badan kita.

suplemen untuk kolesterol tinggi

Kalau anda dah kawal pemakanan, dah rutinkan senaman namun kadar kolesterol anda masih ditahap yang tidak memuaskan, jangan bertangguh untuk dapatkan Phytocol ST yang dah terbukti membantu menurunkan kadar kolesterol yang tinggi.

Bertangguh-tangguh akan memberi kesan yang buruk pada badan kita. Hubungi 0183164133 untuk dapatkan atau boleh buat pembelian secara online dengan menekan eSell dibawah untuk turunkan paras kolesterol anda!

 

Set kolesterol shaklee

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge