Cara Paling Cepat Dan Selamat Atasi Batu Karang Tanpa Pembedahan

cara atasi batu karang

“Nanti boleh la awak buat testimoni batu karang keluar lepas minum Vivix tu,” sebut kakak ipar kepada saya.

Saya macam biasalah. Sengih-sengih. Dalam hati rasa macam nak melompat sangat dah. Seronok sangat rasa hati bila dapat berita batu karang adik ipar keluar selepas mengambil vivix shaklee.

Kalau tak, doktor hanya beri tarikh appointment untuk tengok progress. Itupun hanya 2 bulan dari tarikh! Bayangkan dalam tempoh 2 bulan perlu menahan sakit macam nak mati (ini pinjam ayat adik ipar) siapa sanggup kan?

Jenis batu karang

• kalsium
• asid urik
• struvite (batu magnesium ammonium fosfat)
• cystine

Batu karang yang boleh dikesan sinaran X ialah batu kalsium fosfat, batu kalsium oxalate dan batu struvite. Ada batu karang yang tidak dapat dikesan dengan sinaran X tetapi biasanya dapat dikesan dengan ultrasound atau CT scan, misalnya batu asid urik dan batu cystine.

Batu yang membesar dalam ginjal mungkin mengambil masa lama untuk terbentuk, dari beberapa tahun hingga berpuluh-puluh tahun. Kadar pembentukan batu tidak sama, ada individu mendapat batu karang yang saiznya masih sama biarpun selepas 10 tahun.

Satu daripada 20 orang dijangka menghidap penyakit batu karang. Lelaki lebih cenderung menghidap penyakit ini berbanding wanita dengan nisbah 3:1. Ini disebabkan hormon lelaki boleh meningkatkan bahan mineral yang membentuk batu.

Kejadian batu karang kerap terjadi pada individu berusia antara 20 hingga 50 tahun dan penyakit ini biasanya berulang. Ia kerap berlaku kepada orang putih dan Asia kerana genetik dan jarang berlaku dalam kalangan orang Afrika.

Punca utama berlakunya batu karang

Badan kerap dehidrasi
– Bila badan dehidrasi urin akan jadi pekat likat dan ia kan membentuk kristal. Kristal inilah yang akan membentuk batu karang.

Gangguan metabolik
– Badan yang mengalami ketidakseimbangan hormon boleh akibatkan berlakunya batu karang.

Pemakanan
-Diet pemakanan yang tinggi protein haiwan
-Pengambilan sodium yang tinggi membawa kepada berlakunya batu karang

Tanda-tanda Batu Karang

Terdapat beberapa simptom sekiranya kita diserang penyakit batu karang. Sekiranya ada tanda-tanda ini, tindakan segera perlu diambil untuk merawatnya.

  • Rasa sakit atau sengal-sengal di bahagian abdomen atau pinggang kanan atau kiri.
  • Sakit berdenyut-denyut seperti mahu membuang air besar atau bersalin di bahagian abdomen dan ke bawah.
  • Tubuh mula berpeluh-peluh, pening, loya dan terasa seperti nak muntah.
  • Kencing tak lawas, sakit ketika ingin kencing atau langsung tidak boleh kencing.
  • Air kencing bercampur darah dan tidak lawas.
  • Tubuh berasa lemah, badan menggigil dan kadangkala diserang demam.
  • Muka pucat, tubuh lesu dan kulit kering kerana kekurangan air.

Pengalaman Diserang Batu Karang

Waktu adik ipar kena tu katanya memang mula-mula tu rasa sakit pinggang, sakit belakang..tapi masa tu tak tahu lagi rupanya batu karang.

Pergi check sampai 3 hospital baru dapat detect ada batu karang ni..lega lah sebab dah dapat detect kan. Tapi masalahnya…doktor memang suggest operate je dan sementara nak tunggu operate tu doktor bagi ubat tahan sakit dan next appoinment selepas dua bulan. Punyalah lama!

Disebabkan tak tahan lagi dah rasa sakit tu, adik ipar terus beli vivix dan minum vivix tu dan alhamdulillah sehari minum esok terus keluar batu karang tu.. YaAllah syukurrrr…

Baca : Sakit pinggang tak sangka rupanya ada batu karang ]

Cara Paling Mudah Atasi Batu Karang

Vivix adalah pilihan yang paling mudah untuk menghilangkan batu karang. Kandungan Vivix ni terdiri daripada 4 jenis tumbuhan (Polygonum Cuspidatum, Europe Elderberries dan Purple Carrot) yang tinggi antioksidan mampu membantu pesakit batu karang.

Antara feedback penghidap batu karang

batu karang

 

Kesihatan kita ini tiada galang ganti. Laburlah sedikit saja nilai untuk sebuah kesihatan yang lebih mahal harganya, inshaAllah ianya berbaloi untuk anda kerana ramai lagi orang lain sudah tersenyum lega selepas mengamalkan Vivix Shaklee ini. Alhamdulillah.

CARA DAPATKAN VIVIX SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 – Sekiranya anda ingin mendapatkan bimbingan dan konsultasi sebelum pembelian, sila hubungi Puan Zulaikha ditalian 018-3164133 untuk pertanyaan, bimbingan dan cara pengambilan yang betul akan diberikan setelah pembelian dibuat.

Set kolesterol shaklee

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge