Darah Tinggi, Kolesterol, Sakit Saraf.. Dah Tua Macam-Macam Penyakit Datang

wordswag_1532847786625

Sebenarnya, zaman sekarang usia tidak lagi menjadi faktor utama penyakit datang menjengah. Sudah banyak cerita dan kisah didengari, muda-muda diserang stroke, mendapat serangan jantung, mati mengejut akibat salur darah pecah dan sebagainya.

Dan sebenarnya kehadiran setiap penyakit itu berpunca dari 3 faktor utama yang tidak dijaga — pemakanan yang tidak seimbang, senaman yang diabaikan dan badan kekurangan nutrisi (tiada pengambilan suplemen untuk memastikan organ berfungsi dengan baik).

Ikuti kisah wanita ini dan kenapa doktor juga menyarankan pengambilan makanan tambahan dalam mencegah penyakit. Ingat, masa terbaik untuk mengambil makanan tambahan adalah ketika masih sihat, kerana waktu ini badan kita berupaya menyerap nutrisi ditahap paling optimum. Walhasil, mestilah juga memilih suplemen yang benar-benar semulajadi dan selamat.

Darah Tinggi, Kolesterol, Batuk Berpanjangan.. Dah Tua Macam-Macam Penyakit Datang

Assalamualaikum. Saya Norhana Binti Hashim, berumur 55 tahun, mempunyai 3 orang anak dan 5 orang cucu.

Penyakit mula datang

Apabila kita sudah meningkat tua, macam-macam penyakit yang datang. Pertama sekali darah tinggi dan kolestrol tinggi. Kedua, batuk yang tidak baik berbulan-bulan. Makan bermacam-macam jenis ubat pun tak baik-baik sampai terpaksa pakai 4 pam.

Selepas itu saya diserang sakit saraf sampai tak boleh berjalan. Masa tu anak-anak semua belajar di Universiti. Saya mesti kerja untuk membantu suami. Dah puas saya pergi ke hospital, masuk keluar HUKM.

Satu hari ada seorang hamba Allah menasihatkan saya makan suplemen (Vitamin) dan saya berjumpa satu jenama bernama Shaklee. Masa tu saya tidak kira dia mahal atau murah asalkan penyakit saya baik kerana saya hendak pergi mengerjakan haji.

Dalam masa yang sama Allah anugerahkan 1 lagi penyakit , sebelah payudara saya keluar nanah dan darah. Yang tu paling mencabar diri saya dan juga anak-anak. Tetapi saya teruskan hajat saya untuk mengerjakan haji dengan membawa penyakit saya (darah tinggi, kolestrol tinggi, sakit saraf dan payudara bernanah).

Saya terus makan suplemen shaklee. Bukan masa tu kita makan boleh baik serta merta, makan masa jugak, tapi setiap kali saya makan ada perubahan pada diri saya.

Alhamdulillah, sekarang saya dah pulih dari semua penyakit yang saya alami sebelum ini. Saya juga sudah monopous selepas balik dari haji. Ramai wanita takut bila monopous. Alhamdulillah, saya dapat atasinya dengan memakan suplemen shaklee.

Suplemen shaklee betul-betul menunjukkan perubahan yang ketara dari kepala sampai ke kaki. Perubahannya sangat cepat dari dalaman sampai luaran. Suplement yang saya amalkan adalah Vivix, Collagen Powder Shaklee, Phytocol ST, Herblax, Alfalfa, DTX Complex. Saya bebas dari penyakit yang saya ada dulu.

Saya bukan nak cantik, yang saya mahu kesihatan yang baik supaya saya boleh mengerjakan ibadat. Kalau kita sihat senanglah kita nak solat dan nak ke masjid, itu niat saya. Alhamdulillah Allah SWT telah mengkabulkan doa saya.

Sakit saraf dan darah tinggi

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge