Lelaki Ini Kongsikan Petua Beliau Mendapat Anak Kedua Setelah 10 Tahun Menanti.

tip dan petua cepat hamil

Teringat pengalaman sendiri, lepas 5 bulan bernikah pun masih belum ada tanda-tanda hamil. Berbagai tip dan petua untuk hamil dah dicuba, namun kekecewaan selalu mendatangi bila si dia muncul saban bulan. Nangis dan stress sungguh masa tu sebab ramai yang asyik bertanya.

Jumpa doktor, tiada masalah. Apa lagi tip cepat hamil untuk saya ikhtiar waktu tu? Antaranya :

  1. Bersama dengan suami pada waktu yang tepat
    • Kenalpasti masa subur diri sendiri. Sebab telur (Ovum) hanya akan aktif dalam masa 24 jam dari masa ia dilepaskan dari Ovari. Jadi ia perlu disenyawakan dalam tempoh itu. Manakala bagi suami pula, sperma yang aktif akan hidup selama 48 hingga 72 jam.
  2. Belajar bertenang dan tidak stress
    • Ramai juga yang prihatin, pesan jangan stress dan jangan ‘bersama’ dengan suami dalam keadaan stress dan fokus sangat nak anak. Relaks dan tenang je sebab stress boleh jejaskan kesuburan kita.
    • Bila stress, ia akan mengubah waktu subur, seterusnya mengubah waktu ovulasi (waktu telur dibebaskan dari ovari). Jadi susahlah nak jangka bila waktu subur kita.
  3. Berat Badan Mesti Ideal
    • Untuk ikhtiar dapat anak, salah satu nasihat doktor adalah dapatkan berat badan yang ideal. Kalau terlebih atau terkurang berat badan pun akan menyumbang kepada lambatnya hamil. Amalkan diet yang sihat dan selamat ye!
  4. Elakkan pengambilan kafein dan minuman beralkohol serta merokok
    • Kafein boleh kurangkan kualiti sperma dan peluang untuk hamil.
    • Alkohol apabila dimakan mewujudkan komplikasi dan kekal dalam aliran darah wanita. Kafein dan merokok juga mengurangkan penyerapan nutrisi dari darah dan menghadkan peluang untuk hamil.
    • Sekiranya suami adalah seorang perokok, adalah sangat penting untuk mengambil lebih banyak makanan yang mengandungi Vitamin C.
  5. Nutrisi Yang Mencukupi
    • Untuk ikhtiar hamil, Isteri perlu amalkan pengambilan makanan yang kaya dengan protein, dan zat besi (Iron).
    • Isteri juga disarankan untuk mengambil lebih sayur-sayuran berdaun, buah-buahan ,kismis dan apricot untuk mengekalkan keseimbangan hormon yang mengawal selia ovulasi.
    • Suami pula perlu mengambil makanan yang kaya dengan zink juga vitamin E untuk membantu meningkatkan bilangan sperma. Ini termasuklah salmon, tiram, ayam, beras perang dan juga bayam.
  6. Banyakkan Berdoa dan Bersedeqah agar Allah memperkenankan impian dan hajat kita untuk menimang cahayamata.

Dah usahakan semua di atas dan masih belum berhasil?

Jangan berputus asa dan kecewa. Ikuti pengalaman dan petua lelaki ini bagaimana ikhtiar beliau untuk mendapatkan zuriat setelah 10 tahun menanti kehadiran anak kedua.

Lelaki Ini Kongsikan Petua Beliau Mendapat Anak Kedua Setelah 10 Tahun Menanti.

petua ikhtiar hamil dan kesuburan

TESTIMONI 3 : DAUD MOHAMAD.

[PENANTIAN HAMIL CAHAYA MATA KEDUA SELAMA 10 TAHUN BERAKHIR].

Assalamualaikum.

Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun.

Orang Asyik Tanya, “Merancang Ke?”

Setiap kali berjumpa dengan adik beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke?

Fuh sabar je lah yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri. Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan.

Jawapan yang biasa saya berikan “belum ada rezeki lagi dan Allah sebaik-baik perancang”. Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah.

Berjaya Hamil Setelah 10 Tahun Menanti

Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten.

Alhamdulillah sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebih dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu.

Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test. Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan Izin Allah juga.

Berkat kesabaran dan doa yang tak pernah putus. InsyaAllah kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 6 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan.

Bagi mereka yang belum dikurniakan anak. Cubalah Vivix sebagai ikhtiar.

Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat.

InsyaAllah apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. InsyaAllah. Alhamdulillah. Inilah Shaklee Effect saya.

Bagaimana Vivix memperbaiki masalah KESUBURAN ?

Vivix shaklee mempunyai kandungan Resveratrol yang sangat tinggi.

 

Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah “Oxidative Damage”. Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya.

 

petua dapat anak

Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage.

Apabila telur yang ‘dilindungi’ ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk SURVIVE, MEMBESAR dan DISENYAWAKAN.

Vivix Shaklee mempunyai salah satu mekanisma untuk memperbaiki sel-sel yang rosak atau abnormal. Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Antara Yang Berjaya Hamil Selepas Ikhtiar Dengan Vivix Shaklee :

ikhtiar cepat hamil
petua mudah hamil

petua cepat hamil

rahsia cepat hamil

HARGA SEBUAH IKHTIAR UNTUK DAPATKAN ZURIAT

Minuman kesihatan Vivix ini adalah supplement, ia bukan ubat yang merawat.

Oleh sebab itu, kesan positif untuk setiap individu adalah berbeza.

Saya cadangkan, dapatkan 2 botol Vivix sebagai permulaan ikhtiar untuk anda mendapatkan cahayamata dan kesihatan yang tidak ternilai harganya.

Harga asal untuk 2 botol Vivix ini adalah RM 1,003.

Namun anda akan terus mendapat keahlian percuma dengan pembelian 2 botol ini dengan harga hanya RM 805.60.

Bukan itu saja, anda juga bakal menerima cash bonus pada bulan hadapan dan percuma penghantaran ke seluruh Malaysia.

BAGAIMANA SAYA BOLEH DAPATKAN VIVIX SHAKLEE?

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 – Sila hubungi Puan Zulaikha ditalian 018-3164133 untuk mendapatkan konsultasi tentang tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

beli-sekarang-juga

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge