Tak Boleh Bertutur Akibat Stroke, Pulih Dengan Alternatif Semulajadi

punca strok dan cara mencegah strok

Assalamualaikum.

Stroke terjadi apabila bekalan darah kepada otak terganggu.

Ianya terjadi sebab salur darah pada otak tiba-tiba tersumbat.

Apabila salur darah tersumbat, darah yang mengalir akan menghadapi tekanan tinggi dan memecahkan salur darah.

Stroke juga terjadi kerana apabila salur darah di bahagian otak tersumbat, maka otak akan kekurangan oksigen dan nutrisi.

**Otak dapat oksigen daripada darah yang mengalir melalui salur darah. Sel darah yang akan mengangkut oksigen dan nutrisi kepada otak.

Apabila otak mula kekurangan oksigen, ia akan menyebabkan sel otak mula mati.

Disebabkan ini lah majoriti pesakit stroke amat sukar untuk pulih kepada kesihatan normal seperti biasa.

Stroke menyerang pesakit secara tiba-tiba tanpa amaran atau petanda.

Namun begitu, pada zaman dengan perkembangan kajian perubatan, pihak saintis telah bertemu dengan alternatif untuk membantu pesakit stroke..

Mari saya kongsikan pengalaman dari Puan Hafza Aien berkenaan suami beliau yang mengalami stroke dan masalah pertuturan.

Tak Boleh Bertutur Akibat Stroke, Pulih Dengan Alternatif Semulajadi

Stroke Akibat Pendarahan


Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.

Tanggal 28 April 2014…suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah…hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.

Terpaksa Menjalani Pembedahan

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.

1 MEI 2014. Jam 4 pagi.

Suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8 pagi.

Berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.

4 MEI 2014

3 Kemungkinan Dari Doktor

Keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat siapa dia dan ahli keluarga.
2- boleh mengingat tapi cepat lupa.
3- masalah pertuturan.

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

Masalah Pertuturan, Sukar Difahami

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX.

Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesannya bila dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Pulih Setelah Hampir Setahun

Alhamdulillah setelah hampir setahun saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee…

pengalaman sembuh stroke

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Alhamdulillah.

Ikhtiar kerja kita, hasilnya kerja Allah.

Apapun semoga anda yang diuji terus kental dan tabah, dan tidak putus asa untuk kembali sembuh.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge